2010-04-24

Δικτυακό Μάρκετινγκ (MLM)

Το MLM (Multi-level Marketing) ή γνωστό ακόμα και ως δικτυακό μάρκετινγκ, είναι σύστημα για εμπόρευμα προϊόντων ή/και επιχειρήσεων μέσω δικτυού διανομέων.

Ένα πρόγραμμα δικτυακού μάρκετινγκ δουλεύει με πουλήσεις και στρατολόγηση. Δηλαδή ένας διανομέας βρίσκει πελάτες και βρίσκει άτομα τα οποία τα εκπαιδεύει πώς να βρίσκουν πελάτες.

Η εταιρία MLM δίνει την ευκαιρία να γίνεις μέλος της και να διανομείς τα προϊόντα ή/και της υπηρεσίες της προσφέροντας σου υποστήριξη και εκπαίδευση. Ος μέλος μιας εταιρίας δικτυακού μάρκετινγκ, κερδίζεις ένα άμεσο εισόδημα από τις πουλήσεις που κάνεις εσύ ο ίδιος. Εκτός από αυτό, η εταιρία σου δίνει ένα ποσοστό από τις πουλήσεις των δικών σου διανομέων (τα άτομα που έχεις εκπαίδευση).

Δυστυχώς δεν είναι κάθε εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ νόμιμη. Υπάρχουν και οι ‘πυραμίδες’. Είναι δύσκολο για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει μια τέτοια επιχείρηση αλλά δεν γνωρίζει τις ‘παγίδες’ που μπορεί να κρύβει.

Όπως και οι εταιρίες του δικτυακού μάρκετινγκ, οι πυραμίδες εξαρτώνται από την στρατολόγηση ατόμων για να γίνουν διανομές των προϊόντων/τις υπηρεσίες της. Και επίσης, δίνει την ευκαιρία να κάνεις εισόδημα στρατολογώντας άλλα άτομα.

Η διαφορά μεταξύ εταιρίες δικτυακού μάρκετινγκ και πυραμίδας είναι ότι το δικτυακό μάρκετινγκ είναι νόμιμο – δίνει σημασία περισσότερο στα προϊόντα/στις υπηρεσίες οποίους προσφέρει, ενώ οι πυραμίδες δίνουν περισσότερη σημασία στα χρήματα. Δηλαδή, ο στόχος της MLM εταιρία είναι να γνωστοποιήσει τα προϊόντα/τις υπηρεσίες της, ενώ οι πυραμίδες στοχεύουν μόνο να πάρουν τα λεφτά σου (όταν γραφτείς σαν διανομέας τους) και να χρησιμοποιούν εσένα, εγγράφοντας άλλα άτομα.

Η θεωρία της εταιρίας δικτυακού μάρκετινγκ είναι: όσο πιο μεγάλο είναι το δίκτυο διανομέων, τόσο περισσότερα προϊόντα/υπηρεσίες θα μπορούμε να γνωστοποιήσουμε στο κόσμο.

Δηλαδή η διαφορά μεταξύ δικτυακού μάρκετινγκ και πυραμίδες είναι η εστία. Οι πυραμίδες εστιάζουν στο κέρδος εγγράφοντας άτομα, ενώ το δικτυακό μάρκετινγκ εγγράφει άτομα εστιάζοντας στα προϊόντα/τις υπηρεσίες.

Τέλος, για να καταλάβετε το στόχο της εταιρίας, διαβάστε το επιχειρηματικό και/ή το μάρκετινγκ πλαν της εταιρίας. Μιλήστε με άλλα άτομα που έχουν εμπειρία με την συγκεκριμένη εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ για τα προϊόντα/τις υπηρεσίες της, ώστε να μάθετε αν αυτά στ’ αλήθεια έχουν πουληθεί και αν έχουν καλή ποιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: